2010. július 23., péntek

Ha nyaralás, akkor Positano!

Van egy hely a Földön, ahova egyszer az életben el kell menni. Ez Positano.

Kicsi halászfaluból nőtte ki magát az Amalfi-part ékszerdobozává. John Steinbeck esszét írt róla az ötvenes években, azóta rendszeresen látogatják egyszerű turisták (jómagam), sejkek, filmsztárok. Nem olcsó, de nem is megfizethetetlen. Anyukám Zepter edényre gyűjt, én Positanora.
Varázslatos falucska, egyszerű elhelyezkedéssel: hegy, hegyen falu, lábánál tenger. Kész.
A lakosok nagyon kedvesek, óhajunkat lesik, teljesítik. Mindenki mosolyog ránk, bárhova megyünk. A levegő párás ugyan, de selymesen tiszta, orrot fújni szinte nem is kell. Reggel, a közeli bárban elfogyasztott lekváros fánk és tejeskávé után, omlós péksüteményeket vittünk a későn kelőknek. Délig a környéket jártuk,vagy az azúrkék tengerben lebegtünk, utána összedobtam egy könnyű ebédet a szálláson. Ha nem főztem, akkor frissen gyúrt pizzát vittünk haza a közeli éttermek egyikéből, vagy beültünk pastát enni. Én nagyrészt spaghetti alle vongole-t vagy cozze-t ettem...egész évben csak ilyenkor van rá lehetőségem. Amikor már untam (valójában egyáltalán nem untam), akkor hirtelen sütött pici halacskákat, tintahalat, rákokat rendeltem.
Ami tehát az ételeket illeti, nem akartam hazajönni! Debrecenben három hely van, ahol nyomokban felfedezhető az igazi Itália ízvilága: a Tömlöc Pizzéria, a konyhám és ha akarod, akkor a Te konyhád, kedves olvasó! Persze egyik sem az igazi, mert nincs friss mozzarella di bufala, nincs prosciutto crudo, nincs friss cozze és vongole, nincs 53 fajta paradicsom, nincs ez, nincs az, sorolhatnám, ami olyanná teszi az olasz ételt, amilyen.
Megközelíteni lehet csak, erre teszek kísérletet az elkövetkezendő napokban. Az alapanyagokat nem szupermarketekből szerzem be, hanem a piacról, valamint a Nagyerdő és Kardos utca sarkán lévő Delicatessenből. Ha az ételek nem is lesznek pont olyanok, mint a Saraceno D' Oro-ban vagy a Mediterraneo-ban, attól még érdemes nekilátni, mert elkészítésük gyors, szórakoztató, elfogyasztásuk pedig alkalmat ad egy kis olaszos romantikához, amivel meglephetjük a szerelmünket.

Szállásajánlatom:
Venus-Inn és Villa Giada
Web: www.sleepingpositano.com
E-mail: sleepingpositano@yahoo.it
Tel/Fax: +39/089-875-966

Ezt azért is ajánlom, mert a tulajdonos felesége magyar. Ha magyarul írsz levelet, kicsit lassabban, de magyarul érkezik a válasz. :-)


Nincsenek megjegyzések: