2010. november 11., csütörtök

Delikát Pisti


Van egy ismerősöm, úgy hívom Delikát Pisti. Kapcsolatunk elején nem tudtam, mi a vezetékneve, most pedig már mindegy is, mert ő már nekem örökre Delikát Pisti marad. Egészen véletlenül ismerkedtünk meg, amikor egy aranyfényben úszó őszi napon a Nagyerdőn siettem valahová, ahonnan - mivel akkor ismertem meg Pistit - jól el is késtem. Először a kirakat tűnt fel nekem, amin a Delicatessen szó ragyogott fel szemeim előtt, és máris hatalmába kerített az az izgatott érzés, amit kis fűszerkereskedések közelében érzek: a pupillám kitágul, a szívverésem felgyorsul, szaporábban veszem a levegőt, és a pénztárcámhoz kapok, hogy felmérjem a várható károkat.
A bolt ajtaja csilingelve nyílt ki, és ahogyan beléptem, megcsapott az újonnan nyitott bolt tiszta, csipetnyi ánizzsal és fahéjjal fűszerezett illata.
 

Pisti, aki szorgalmasan tett-vett, azonnal megkérdezte, miben segíthet, és elkezdte sorolni, hogy milyen új áruk érkeztek Toszkánából: sós pecorino, friss parmezán, házi lekvárok, kistermelőtől olívaolaj, valamint három óriási érlelt sonka, amit Olaszországban úgy hívnak, hogy prosciutto crudo, és paradicsommal, bivalymozzarellával, genovese bazsalikommal a legtutibb. Otthon vagyok, ezt azonnal éreztem. És Pistit a szívembe zártam. Azóta rendszeresen megyek hozzá (haza), a receptjeimhez használt fűszereket, alapanyagokat 80 %-ban tőle szerzem be, mert nála vannak a legszebb avokádók, és a legkülönlegesebb csokoládék, kekszek, olívaolajok, borok, házi készítésű tészták,durum tészták, keleti fűszerek, bio alapanyagok, 100% -os ivólevek, fűszerolajok, ecetek, mártások, olajbogyók, termelői mézek, mustárok, teák, szószok, zöldségkrémek, grillezett zöldségek, szója-, és kókuszkészítmények, gombák, rizsek, számos lisztfajta valamint olyan olasz termékek, amik még Pesten is ritkaság számba mennek.

Ha meg kellene mondanom, hogy melyik terméknek örülök a legjobban, akkor az a Billington's cukor lenne. Ezért a cukorért képes lennék a Holdra is felkommandózni magamat, mert olyan elképesztő szőlős-muskotályos íze van, aminek írásbeli jellemzése meghaladja szóalkotási képességeimet. A választék tehát széles, lehet például ghí-t is kapni, ám ha mégis olyasmire lenne szükséged, amit nem találsz a polcokon, biztos lehetsz benne, hogy Pisti beszerzi. Mert Pisti nemcsak az én Delikát Pistim, hanem a Tiéd is! :-)

 

Nagyerdei Delikát
4028 Debrecen, Nagyerdei körút 48.
Telefon: +36 20 553 57 61
Nyitvatartás: H-P: 8.00-18.00
SZ: 8.00-14.00 
www.nagyerdeidelikat.hu

5 megjegyzés:

Ági írta...

Ez alapján a kis írás alapján én máris nagyon szívesen elmennék ebbe a delikát üzletbe. És még szimpatikusabb is, mint a nagyobb pesti delikátok, mert sokkal barátságosabb. Éljen Delikát Pisti!

Betűtészta írta...

Éljen, éljen! :-)

Ani írta...

Nekem nagyon #e#szenek a mon#azsok! Olyan hangulaosra sikered#ek! O##hon szivesen elmennek a Delika# Pis#ihez parmai sonka# venni, megbiznek benne! siman!

Névtelen írta...

Hát azért az nagyon erős túlzás hogy még Pesten se lehat kapni. Különben egyszer nekem azt mondta h Ö Debrecenből vásárol be.(amit máig nem értek hogy hogy hiszen a metróba sincsenek olyan cuccok amiket árul)Mellesleg baromi drága.

PO írta...

Kár, hogy már nincs meg a bolt. De azért Pistivel a Nagypiacon és a józsai Kispiacon lehet találkozni.