2010. október 6., szerda

Francia hétköznapok

Tegnap reggel hatkor kezdtem meg az utazást, és délután négyre meg is érkeztem Lyonba, ahol a nővérem már várt rám. Az utazás nagyon kimerített, mert egy teljesen új útvonalat kellett megtennem egyedül, de nem panaszkodom, isten ments, hiszen nem mindenkivel történik meg, hogy  Magyarországon reggelizik, Svájcban ebédel, és Franciaországban vacsorázik.


Ma van az első napom itt, Vaulx-Milieu-be, és már be is dobtak a mély vízbe...négy órán keresztül kellet vigyáznom Elizára, amíg a mama haza nem jön a részmunkaidőből. Mert itt ez működik. Én is jól működtem, a gyerek is.

Próbáltam nem izgulni, túl vagyok egy etetésen, pelenkázáson, játszáson. Szakképzett nagynénivé váltam ezen a délelőttön. :-)

Ebédre lazacos tésztát készítettem, mert nem több, mint 10 perc.

Lazacos tészta

Hozzávalók 4 személyre:

25 dkg száraz tészta (ez persze egyénfüggő)
1 csomag füstölt lazac
2 dl tejszín
frissen őrölt bors

Amíg a tészta lobogó vízben megfő, addig a kis darabokra szelt lazacot tegyük serpenyőbe, öntsük hozzá a tejszínt, és melegítsük fel őket. Ha a tészta kész, forgassuk össze a tejszínes lazaccal, szórjuk meg frissen őrölt borssal. Melegen tálaljuk.

Tipp: a legjobb ünnepi fogás, mert annak ellenére, hogy nagyon egyszerű, szerintem roppant elegáns. Karácsony este vajon pirított, kicsi garnélákkal szórom meg, mielőtt feltálalom.

3 megjegyzés:

Bianka írta...

Isteni, és de szép a baba

Betűtészta írta...

Szia Bianka! Szép bizony a kis manó! És nagyon eleven, sokat sikítozik is, majd kiszakad a dobhártyánk. :-)

ani írta...

a piros zoknis kisasszonyon nagyo# kacag#am, visi# hal is#ennek o is, nemcsak az en fiaim kurjonga#nak! :)))

a lazac ala en hagyma# szok#am #enni, ugy nagyon szeressuk :) Olasz ferfiemberre az a#lagos haziasszony 120 gramm #esz#a# szamol.